SLIK KAN B17 MEDIA HJELPE DEG Å BLI MER SYNLIG PÅ NETT

Av: Sondre Sandvik - 17. januar 2019

SLIK KAN B17 MEDIA HJELPE DEG Å BLI MER SYNLIG PÅ NETT

Visste du at hele 90% av bilkjøpere bruker Google til å finne ut hvilken bil de skal kjøpe? Nettopp derfor er det viktig at din bilforhandler dukker opp i relevante søkeresultater. Her er fire måter B17 Media hjelper deg med å bli mer synlig for dine potensielle kunder på nett.


I dag besøker den gjennomsnittlige bilkjøperen en bilforhandler kun to ganger før han eller hun tar en kjøpsbeslutning. Årsaken? De er langt mer informerte før de besøker forhandleren enn tidligere, fordi de allerede har funnet svar på nesten alle sine spørsmål ved å søke seg frem på nett.


Dette har ført til at konkurransen i å tiltrekke seg potensielle kjøpere sin oppmerksomhet på digitale flater har tilspisset seg – samtidig som muligheten til å nå ut til dem aldri har vært større.


Det finnes uendelig mange måter du kan utnytte Google for å treffe dine potensielle kjøpere og bli mer synlig. Spørsmålet er: hvilken fremgangsmåte er best? For å oppnå best mulige resultater, bør du få hjelp av noen som er eksperter på nettopp det å øke synligheten på nett gjennom Google-annonsering.

Les også: Hvordan Google Ads kan hjelpe deg å få mer trafikk til nettsiden

 
4 måter B17 Media hjelper deg med å bli mer synlig på nett ved hjelp av Google Ads

1) Vi får deg opp og frem på de viktigste søkeresultatene

I motsetning til organisk søk som tar en stund å bygge opp, vil betalte annonser gjøre deg mer synlig så snart du klikker “publiser” på annonsen. For at du til enhver tid skal kunne dukke opp øverst i søkeresultatet når dine potensielle kjøpere søker etter biler, hjelper vi deg med å sette riktig budsjett og bruke de riktige søkeordene.

Har du et relativt lavt budsjett, kan vi hjelpe deg med å optimalisere annonsene slik at de vises til målgruppen på spesifikke tidspunkt når de er mest aktive. I tillegg kan du sette et lavere bud. Da vil du kanskje miste den øverste plassen i søkeresultatene, men du vil også betale mindre for de samme søkeordene – og dermed kunne få like mange klikk på annonsen samtidig som annonsen vil ligge ut lenger.

For å kunne tilpasse dine annonser slik at de når ut til ditt spesifikke publikum, holder vi oss hele tiden oppdatert på de nyeste funksjonene i Google Ads. For eksempel A/B-tester vi alltid våre annonser for å kunne legge penger på den annonsen som gir deg best resultater.

Les mer om våre tjenester her.


Vi vet også at én annonsetype sjeldent passer for alle bedrifter. Derfor leverer vi ulike typer annonser, blant annet dynamiske annonser. Dette er annonser hvor brukerens søkeord dukker opp i selve annonsen, og som hjelper deg med å dekke de områdene du ikke når ut til med vanlige søkeordsbaserte kampanjer.

Ikke minst passer vi på at alle annonser har tydelige konverteringspunkter, et telefonnummer for rask konvertering og linker til undersider.


2) Vi hjelper deg med å bygge opp din merkevare

I tillegg til å gi deg mer trafikk til nettsiden, flere leads og flere kunder, er Google Ads også en effektiv måte å fortelle verden om din merkevare. En undersøkelse gjennomført av Ipsos og Google, fant ut at slike annonser løftet bevissthet rundt merkevaren til et gjennomsnitt på 6,6 prosentpoeng mer enn for de merkevarene som ikke bruker Googleannonsering.

Undersøkelsen sammenlignet 12 ulike bransjeområder, inkludert bilbransjen – som utmerket seg positivt. De merkevarene som har annonser i Googles søkeresultater hadde en såkalt “top of mind-awareness” på 19% sammenlignet med kun 10% top of mind-bevissthet rundt merkevarer som ikke har annonser i Google.

Ved å bruke ulike annonsetyper som eksempelvis dynamiske annonser kan vi øke merkevarebevisstheten rundt deg som bilforhandler fordi annonsene markedsføres og vises til flere folk enn hva søkeordsmålrettede kampanjer gjør.


3) Vi retter dine annonser mot personer som leter etter deg og din nettside

Skal du bli mer synlig på nett for fremtidige kunder må Googleannonsene dine treffe riktig målgruppe. Ved å fokusere på målgruppekjøp, får vi høyere relevans for de som ser annonsene.

Vi legger mer penger i å nå ut til de målgruppene som er mest interessante, det vil si de som har vist interesse for dine produkter tidligere, samtidig som vi passer på at ingen potensielle kunder ekskluderes fra kampanjene.

Med utgangspunkt i dine data fra din hjemmeside, kan vi opprette målgrupper basert på kriterier som interesse, demografi eller geografi.

Vi hjelper deg også med å ta opp igjen kontakten med de menneskene som allerede har besøkt din bilforhandler, eller vært inne på nettsiden, ved hjelp av “remarketing”. På denne måten blir du mer synlig for de som allerede har vist interesse for din bedrift.


4) Vi måler og optimaliserer annonsene konstant for å få best mulig resultat

I motsetning til tradisjonell reklame som avisannonser, tv-reklamer og utendørs bannerannonser, er det veldig enkelt å se hvilke spesifikke resultater dine Googleannonser gir.

I Google Ads kan du se akkurat hvem som klikket på annonsen, hvor mange leads en annonse har generert, hvor mye trafikk du har fått til nettsiden fra annonsene, hvor mye et lead koster og hvilke søkeord som har generert flest besøkende og leads.

Ved hjelp av denne informasjonen kan du dermed enkelt få en oversikt over hva som har fungert – og hva som ikke har fungert. For å oppnå best mulig resultat bør du derfor hele tiden analysere hva som fungerer og ikke, og optimalisere annonsene deretter.

Dette tar nødvendigvis en god del tid, men vil sikre at du får langt mer igjen for den investeringen du legger i Googleannonser. Nettopp derfor kan det være hensiktsmessig å sette bort denne jobben til noen som dedikerer sin tid til å optimalisere slik at du blir så synlig som mulig – og får mest mulig ut av investeringen.

 

Lyst til å lære mer om hvordan du kan øke din digitale synlighet? Ta kontakt med oss for en uforpliktende og hyggelig prat, da vel!  


TRENGER DU HJELP MED GOOGLE ADS? TA KONTAKT, SÅ RINGER VI DEG!

Sondre Sandvik
Sondre Sandvik

Sondre er vår Head of Performance med ansvar for oppsett og optimalisering av annonsering i eksterne kanaler. Han brenner for å oppnå gode resultater på vegne at sine kunder. Sondre har en bachelorgrad i medievitenskap med fordypning i visuellemedier fra NTNU. Han har også en fagutdanning innen fotografi ved Norges Kreative Fagskole. Når Sondre ikke er på jobb tilbringer han tiden sammen med hunden sin Mynte. Sondre beskrives best som effektiv, analytisk og nerd.