KOM HJEM TIL FORNEBU (MERKEVAREBYGGENDE KAMPANJE)

    Av: Thomas Holm - 12. september 2019

    KOM HJEM TIL FORNEBU (MERKEVAREBYGGENDE KAMPANJE)

    Når godt voksne i alderen 55+ fra Asker og Bærum opplever at barna flytter hjemmefra, blir den store eneboligen ofte altfor stor. Derfor ønsket OBOS Fornebu at deres boliger skulle være et attraktivt alternativ når denne målgruppen vurderte å flytte fra hus til leilighet.


    "Lokal kjennskap var viktig for oss"

    Vi i B17 Media har inngående kjennskap til lokalmiljøet. Vi fikk i oppdrag å lage en merkevarebyggende kampanje for OBOS Fornebu. I samarbeid med mediehuset Budstikka kunne vi benytte oss av lokale mediekanaler som Budstikka.no og Budstikkas facebookside. I tillegg kunne innholdet deles på Botrend.no, et nettsted for betalt innhold om bolig og livsstil som driftes av mediebyrået B17 Media.

    For Karianne Nagell Prytz, prosjektleder for Fornebulandet i Obos, var det et naturlig valg å bruke B17 Media til denne kampanjen.

    -Lokal kjennskap var viktig for oss for å kunne identifisere målgruppen og for å fange nettopp dette øyeblikket når de innser at huset har blitt for stort og nabolaget for tomt.

     

    [GRATIS VIDEO] SE HVORDAN VIDEO BIDRAR TIL ØKT MERKEVAREKJENNSKAP


    Kom hjem til Fornebu! 

    For å nå ut til målgruppen ble det laget tre kampanjer med ulike vinklinger. Hensikten var å fange leseren i det mikroøyeblikket hvor de innså at huset hadde blitt for stort, nabolaget for tomt og fritiden for lang. Ofte er det slik at man kan gå med tanker om at ting ikke er helt slik de har vært tidligere; uten at man nødvendigvis har svaret på hvorfor eller hvordan man kan endre på det. Derfor ville vi vise målgruppen hva man kan få dersom man er villig til å gi slipp på det som en gang var. Målgruppen var ikke nødvendigvis selv klar over at de ønsker å flytte til noe annet. Dette ønsket vi å påvirke gjennom vår markedsførings-strategi.

    De tre artiklene med video tok for seg følgende problemstillinger: 

     

    På tide med noe nytt?

    sliten-dame-vil-flytte-merkevarebyggingEtter hvert som man kommer litt opp i alderen blir vedlikehold ofte et stort ork. Lysten og overskuddet til å holde orden i hus og hage er ikke like mye tilstede som da man var yngre. Vi ønsket å vekke nettopp denne følelsen av hvor deilig det hadde vært å slippe slike plikter og heller flytte til noe som er vedlikeholdsfritt. Nedenfor kan du lese artikkelen som ble skrevet og filmen som ble produsert.

    Se artikkel og film

     

    Hva skal du bruke fritiden til?

    mer-fritidEtter hvert som barna flytter ut får foreldrene mer fritid til overs. Vi ønsket å vise hvordan man kan benytte seg av nærområdets fritidstilbud på Fornebu uten å måtte sette seg i bilen eller reise langt av gårde. Natur og kultur, sosiale samlingsplasser, butikker og tilgjengelighet er viktige elementer i en nabolagsprofil; kanskje enda viktigere i målgruppens nye hverdag.

    Se artikkel og film

     

    Sosialt nabolag!

    hva skal du bruke fritiden tilDet er mange fordeler ved å flytte inn i et boligområde som er helt nytt. Det blir ofte en lavere terskel for å bli kjent med andre når man står i samme, nye bosituasjon enn i et eksisterende sameie hvor nettverk allerede er etablert. Dette ønsket vi å formidle gjennom videoen. 

    Se artikkel og film


    Les også: 6 grunner til at du bør starte med videomarkedsføring

     

    Slik nådde vi ut til riktig publikum

    Innholdet som ble laget hadde som hensikt å få målgruppen til å kjenne på opplevelsen av hvor mye enklere det ville vært å bo i en vedlikeholdsfri leilighet i et sosialt nabolag. Gjennom tre historier med tilhørende video ville vi vise hva de kunne oppnå ved å flytte til Fornebu, og hvilke bekymringer de kunne slippe. 

    litt-mye-hage

    Innholdet ble publisert på Botrend.no. I tillegg ble det produsert annonsebannere på Budstikka.no, samt programmatisk annonsering  til en segmentert målgruppe i alderen 55+ i  Asker, Bærum og Oslo Vest. Programmatisk annonsering er bannerannonser som dukker opp på ulike nettsteder etter at leseres har gjort et søk relatert til annonsens innhold. På en eller annen måte vil personen være innenfor annonsørens målgruppekriterier. Det er en meget effektiv måte å nå ut til et bredt publikum gjennom flere ulike medier for å påvirke deres kjøpsbeslutning.


    Les mer om hvordan B17 Media kan hjelpe deg med innholdsproduksjon.


    Mye oppmerksomhet og engasjement i sosiale medier

    En reguleringsplan gjorde at det var få enheter til salgs i 2019. Målet med kampanjen var derfor ikke å selge, men å få målgruppen til å vurdere Fornebu som sitt nye bosted. Merkekjennskap er vanskelig å måle, men med mye oppmerksomhet og engasjement i sosiale medier, som tagginger, delinger og kommentarer, viste det at vi traff bra med budskapet. Under hver artikkel ble det lagt inn et skjema hvor leseren kunne booke en uforpliktende prat med Obos.

    For Obos har samarbeidet med B17 Media vært svært ryddig og effektivt i følge Karianne Nagell Prytz.

    -De har vært tilstede i hele prosessen, både i forkant, underveis og i etterkant av kampanjen. Jeg vil på det sterkeste anbefale B17 Media til andre. De er veldig «på», så jeg føler man får valuta for penga.

     

    Se hvordan Øvrevoll Galopp økte sin kjennskap gjennom videomarkedsføring fra B17 Media. 

    last_ned_gratis_video

     

    Thomas Holm
    Thomas Holm

    Thomas er leder for innovasjon og effekt i B17 Media. Han har lang erfaring som foredragsholder og har drevet med salg av digital markedsføring siden 2006. Han mener salg og konverteringer kommer som en følge av gode historier og merkekjennskap.
    Thomas kan beskrives som energisk, empatisk og resultatorientert.
    Han er tvillingpappa og har en stor lidenskap for fluefiske.