-VÅRT ENESTE FOKUS ER Å SKAPE DE BESTE FORUTSETNINGENE FOR BARNA

    Av: Kristin Kongslie - 29. april 2020

    -VÅRT ENESTE FOKUS ER Å SKAPE DE BESTE FORUTSETNINGENE FOR BARNA

    Vi liker historier. Ekte, nære og ærlige historier. Da Familiehjelp tok kontakt med oss, skjønte vi fort at her var det mange å ta av.


    Lars H. Fengsrud startet Familiehjelp for 15 år siden. Virksomheten hjelper vanskeligstilte barn og unge til å få en bedre oppvekst i trygge omgivelser. Da Lars tok kontakt med oss var det med et ønske om å bli mer synlig ute i markedet for å skaffe flere familiehjem.


    Anders er rådgiver og leder for kundestrategi i byrået. Han og Lars fant fort ut at de hadde god kjemi og at de delte mange av de samme verdiene. Når Anders skal beskrive Lars sier han følgende:
    Lars er en person man lett får tillit til og som åpner seg opp for deg. Han delte sine ambisjoner, noe som var viktig for oss som byrå å kjenne til når vi startet vårt samarbeid.

    For å øke synligheten til Familiehjelp i markedet og etablere en sterkere merkevare, ønsket de en helt ny markedstrategi. Anders ble ansvarlig for leveransen og etablerte en prosjektgruppe med ulik fagkompetanse i byrået.

    Lars erkjente tidlig at han ikke er ekspert på markedsføring. Han kan barnevern. Vi er ekspertene på kommunikasjon og markedsføring. Vi arbeidet derfor hardt for å oppnå gjensidig tillit og felles forståelse slik at vi fikk frie tøyler i det kreative arbeidet.

    Vi er et storytellingbyrå

    Anders liker historier. Han innså at hos denne kunden fantes det mange historier å ta av. Vi gikk inn for å skape ekte, nært og ærlig innhold for å styrke Familiehjelps kjennskap og merkevare. 

     

    Den største utfordringen var at mange av historiene var sensitive og vi måtte derfor vite hva slags begrensninger vi måtte forholde oss til. Gjennom flere workshop med ledergruppen i Familiehjelp lærte vi dem å kjenne og fikk tak i hva som var viktig for dem. Deres verdier var ordentlig impregnert i organisasjonen, noe som gjorde det enkelt for oss å få tak i historiene vi trengte.

    En annen utfordring vi sto ovenfor da vi skulle lage nye nettsider var å dekode budskapet i Familiehjelps fagspråk så det skulle bli mer tilgjengelig for målgruppen. Også her ble løsningen å fokusere på de sterke historiene som skulle ligge på nettsiden.

    Dette ble den røde tråden i alt vi leverte for Familiehjelp, og all kommunikasjon i alle flatene gjenspeilte dette.


    Vi gjør det vi gjør, fordi vi liker det vi gjør

    Anders mener vårt fokus på det mellommenneskelige – en felles forståelse mellom byrået og kunden, og fokuset på gode historier – er B17s fortrinn. Han er svært fornøyd med samarbeidet med Familiehjelp, og denne typen kommunikasjon kan overføres til andre bransjer også. Han understreker at alle bransjer og bedrifter har sine historier de kan fortelle, men det kan være vanskelig å få øye på dem og løfte dem fram. Det er dette B17 ønsker å hjelpe til med. Vi går vår egen vei, og vi er opptatte av at bedrifter skal se oss og ønske å bli med på den veien. Vi gjør det vi gjør, fordi vi liker det vi gjør. Derfor er vi opptatte av gjensidig respekt og tillit mellom oss og kunden. Vi hiver oss ikke på et oppdrag fordi vi føler vi må, men fordi vi har lyst til å arbeide med akkurat den kunden. Å jobbe på den måten gir oss stor tro på at det kommer gode resultater ut i andre enden.

     

    Vil du samarbeide med oss?

     

    Kristin Kongslie
    Kristin Kongslie

    Kristin Kongslie er ansvarlig for inbound marketing og B17-bloggen i byrået. Hun har utdannelse innen markedskommunikasjon fra BI og har solid erfaring fra markedsavdelinger. Kristin er kjent for sin struktur og gjennomføringsevne. Hun brenner for gode historier og formidling.