4 MÅTER B17 MEDIA KAN HJELPE DEG MED LEADSGENERERING VIA GOOGLE ADS

Av: Sondre Sandvik - 30. januar 2019

4 MÅTER B17 MEDIA KAN HJELPE DEG MED LEADSGENERERING VIA GOOGLE ADS

Sliter du med å konvertere besøkende på nettsiden til leads? Her er fire måter B17 Media kan hjelpe deg med nettopp det – ved hjelp av annonsering i Google.


Visste du at 95% av bilkjøpere bruker digitale informasjonskilder i sin kjøpsreise og at dobbelt så mange begynner sin research-prosess på nettet fremfor i en bilforhandler?


Den digitale kjøpsreisen er med andre ord viktig. Så hvordan går du frem for å sikre at din bilforhandler er synlig på nettet, og når ut til deres potensielle kunder?


En Googleannonse kan generere en rekke kvalifiserte leads dersom du bruker de riktige søkeordene og treffer målgruppens pain points. Bruker du ikke riktig språk, eller har for dårlig kjennskap til målgruppen, vil du derimot slite med å lage gode nok annonser.


Og lager du ikke gode nok annonser, vil du heller ikke kunne trekke inn leads. Nettopp derfor bør du få hjelp av noen som har dette som sitt fagfelt. Så hvorfor skal du velge akkurat B17 Media?



Slik hjelper B17 Media deg med å generere leads gjennom Google Ads

  1. Vi distribuerer annonsen til riktig publikum ved å fokusere på målgruppekjøp

    Vi vet at målgruppe, og kjennskap til denne, er essensielt for å kunne skape gode resultater med Google-annonsering. Derfor fokuserer vi i B17 Media på målgruppekjøp: annonsevisninger som er rettet mot målgrupper basert på yrke, demografi, geografi eller andre variabler. På denne måten får vi høyere relevans for de som ser annonsene.


    For å sikre at vi treffer riktig publikum, samarbeider vi med kunden for å ta utgangspunkt i verdifull data den enkelte kunde sitter på – og lager målgrupper ut av dette. Dataen kan eksempelvis være basert på demografi, geografi eller interessestyrte målgrupper.


    Vi ønsker likevel ikke å utelukke noen fra målgruppen. For at vi ikke skal miste potensielle kunder, ekskluderer vi ingen i segmenteringen, men vektlegger heller noen målgrupper som er mer interessante enn andre.

    Les også: 4 fordeler ved å samarbeide med B17 Media

  2. Vi byr høyere for det publikumet som har vist interesse for produktet tidligere

    For å sikre gode, kvalifiserte leads er det viktig å bruke penger på å vise annonsene for de personene som har størst sannsynlighet for å kjøpe dine produkter. Så hvordan sikrer vi dette?

    Vi løser dette ved å by høyere pris for dem som har vist interesse for produktet tidligere, i tillegg til at vi legger inn bud på de som ikke har vist interesse. Slik sørger vi for at du får mest mulig ut av ditt budsjett på en økonomisk fornuftig måte.

  3. Vi overvåker annonsen slik at den kontinuerlig kan forbedres

    Dine annonser er aldri satt i stein hos oss: Vi optimaliserer hele tiden annonsene slik at de kan generere best mulige resultater. Ved hjelp av A/B-testing kan vi raskt se hvilke søkeord og målgrupper som gir flest leads.

    Vi passer også på å oppdatere søkeord samt legge til negative søkeord. Ved hjelp av negative søkeord, sikrer vi at dine annonser ikke dukker opp i søkeresultater hvor de ikke hører hjemme.

    I tillegg holder vi oss hele tiden oppdatert på nye funksjoner i Google Ads og er raske med å oppdatere annonser når det gjøres endringer.

  4. Vi bruker dynamiske annonser for å nå ut til de personene som søker etter akkurat det du tilbyr

    Google Ads tilbyr en rekke ulike annonsetyper, og en av disse er såkalte “dynamiske søkeannonser”. Slike annonser kan hjelpe deg med å dekke de områdene du ikke når ut til med vanlige søkeordsbaserte kampanjer.

    Hvordan fungerer det? Når folk søker på Google etter ord og uttrykk som er nært relatert til overskrifter og annen tekst som ofte brukes på din nettside, kan valget av landingsside og utformingen av en relevant annonseoverskrift baseres på disse uttrykkene. Du kan dermed raskt henvise kunder til akkurat det de er ute etter på nettsiden din.

Les mer: Slik kan B17 Media hjelpe deg med å bli synligere på nett

Det er flere fordeler med dynamiske annonser sammenlignet med andre annonsetyper:

  • Mer trafikk og flere leads
    Du kan tiltrekke mer trafikk til nettsiden og få flere leads fordi annonsene til flere potensielle kunder enn søkeordsmålrettede kampanjer.

  • Dine annonser oppdateres automatisk fortløpende
    Når det gjøres endringer på nettsiden som er knyttet til annonsene, vil nettsiden din bli gjennomsøkt av Google på nytt for å sikre at dine annonser er så oppdaterte som mulig.

 

  • Annonser genereres automatisk med den beste overskriften basert på søket 
    Når noen søker etter noe som er relevant for de produktene eller tjenestene du selger, blir det automatisk generert en dynamisk annonse med en klar overskrift for den mest relevante siden på nettsiden din.



I tillegg inkluderer vi følgende i våre dynamiske annonser for at du skal få enda flere leads:

  • Flere lenker til undersiden på annonsene
  • Telefonnummer eller en calls-to-action for raskere konvertering
  • Vi fyller ut tekst på alle mulige steder i annonsen slik at annonsen tar størst mulig plass på skjermen – og dermed blir synligere for de som søker på Google.

 

Vil du lære mer om hvordan du kan komme i gang med leadsgenereringen ved hjelp av Google Ads? Kom innom oss for en uforpliktende prat – vi byr alltid på fersk kaffe og gode råd!

 

TRENGER DU HJELP MED GOOGLE ADS? TA KONTAKT, SÅ RINGER VI DEG!

Sondre Sandvik
Sondre Sandvik

Sondre er vår Head of Performance med ansvar for oppsett og optimalisering av annonsering i eksterne kanaler. Han brenner for å oppnå gode resultater på vegne at sine kunder. Sondre har en bachelorgrad i medievitenskap med fordypning i visuellemedier fra NTNU. Han har også en fagutdanning innen fotografi ved Norges Kreative Fagskole. Når Sondre ikke er på jobb tilbringer han tiden sammen med hunden sin Mynte. Sondre beskrives best som effektiv, analytisk og nerd.